VVD wil inzetten op slimme mobiliteit in Zuidoost-Brabant

De VVD-fractie in Provinciale Staten heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten over het behoud van 221 miljoen euro Rijksgeld voor de bereikbaarheid van Zuidoost-Brabant. Nu voor het oude plan geen politieke meerderheid meer is, wil de VVD vol inzetten op slimme mobiliteitsconcepten.

De bereikbaarheid van Zuidoost-Brabant is voor de VVD een belangrijk speerpunt. Binnenkort volgt een tweedaags overleg over alternatieve plannen voor de bereikbaarheid van Brabant. Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft de middelen voorlopig gereserveerd, mits er vanuit Brabant een plan komt dat aantoonbaar bijdraagt aan het oplossen van de verkeersproblemen in Zuidoost-Brabant.

De VVD-fractie ziet mogelijkheden om slimme mobiliteitsconcepten onderdeel te maken van dit plan. Daarnaast is in het bestuursakkoord afgesproken om een grootschalige proeftuin in te richten rondom nieuwe mobiliteitsoplossingen. De VVD hoopt dat het college dit onderschrijft en daarom hebben Statenleden Suzanne Otters-Bruijnen en Peter Portheine vragen gesteld.

De Statenvragen lees je hier.