Teleurstelling over uitspraak N65.

De VVD Brabant is bijzonder teleurgesteld over de uitspraak van de Raad van State over de N65 van 21 december. In deze uitspraak vernietigt de hoogste bestuursrechter de plannen om tot een betere N65 te komen, een belangrijke verkeersader in het hart van onze provincie.

De Rijksoverheid, de provincie en de gemeente Vught werken al jaren samen aan een plan om een deel van de N65 verlaagd in te richten. Daarmee moet de N65 een veiligere weg worden, met een betere doorstroming en een leefbaardere omgeving. Dat plan moet nu terug naar de tekentafel.

De uitspraak doet wat de VVD betreft geen recht aan de brede belangen als het gaat om leefbaarheid, veiligheid en doorstroming op en rondom de N65. “Natuurlijk moet de bestuursrechter de bezwaren toetsen”, aldus Statenlid Jelle van Nuland. “En als die gegrond zijn, dan is dat zo. Maar als VVD willen wij vooral ook oog blijven houden voor de automobilist die hier dagelijks vaststaat en de schoolgaande kinderen die hier iedere dag moeten oversteken. Zij zijn hier absoluut niet mee geholpen”.

Wat de VVD betreft komt er dan ook alsnog een aanpak van de N65. “Dat gaat nu een stuk langer duren en dat is pijnlijk”, aldus Van Nuland. “Maar de weg moet nog steeds aangepakt worden. Voor ons staat een veilige, betere N65 en leefbaardere omgeving hoog op de prioriteitenlijst. Daar blijven wij vol op inzetten”.