Werkbezoek groene boa's.

Wij willen een veilig Brabants buitengebied. Als VVD Brabant gaan we graag op de dagen dat er geen Statenvergadering is op werkbezoek. Daarom hadden we afgelopen vrijdag een werkbezoek rondom toezicht en veiligheid in het buitengebied.

We begonnen vanmorgen in het Provinciehuis met een presentatie van Samen Sterk In Brabant over onder andere samenwerking, de groene boa's en de uitdagingen in het buitengebied. Hierna gesproken met Rob Broekman van de NVWA over Remote Sensing (Satelliet, Drones, Sensoren) en de wijze waarop hier in het toezicht van de NVWA gebruik van wordt gemaakt.

In de middag gesproken met Rolf Overdiep van de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Natuurtoezicht (KNVvN) over de noodzaak van goed toezicht in het buitengebied en alles wat daarvoor nodig is. Tot slot met verschillende boa's van Brabants Landschap, gemeente Hilvarenbeek, landgoed Gorp en Goovert en de SSIB het bos in.

Goed om van de boa's zelf te horen, wat in het buitengebied speelt en wat ze allemaal tegenkomen.