VVD Brabant zet vol in op veilige N640

Afgelopen maand werd Hoeven wederom opgeschrikt door verkeersongelukken op de N640. Deze ongelukken staan helaas niet op zichzelf. Volgens omwonenden vonden er de afgelopen 5 jaar tussen Hoeven en Oudenbosch bijna 100 ongelukken plaats, vaak door onveilig rijgedrag. Voor de VVD is het écht tijd om dit onveilig rijgedrag aan te pakken.

Daarom stelden VVD Brabant Statenleden Jelle van Nuland (mobiliteit) en Suzanne Zwart (veiligheid) vragen aan het college van GS over handhaving op de N640. Kern van deze vragen is de oproep om onveilig rijgedrag keihard aan te pakken door radarcontrole, trajectcontrole of de snelheidsmeterspaarpot, waarmee positief rijgedrag beloond wordt. “Het moet op deze weg echt veiliger worden voor weggebruikers en omwonenden”, aldus Van Nuland. “We zijn hierover ook volop in gesprek met omwonenden en met de lokale politiek in Halderberge. Ook zij zien strengere handhaving zitten”. Suzanne Zwart voegt toe dat het Openbaar Ministerie voor deze handhaving aan zet is. “Via deze vragen roepen wij onze gedeputeerde op om zich hiervoor hard te blijven maken bij de politie en het OM. Wij zien de handhavingsmaatregelen liever vandaag dan morgen, want ieder ongeluk is er één te veel”.

De Statenvragen en beantwoording zijn te vinden in de bijlage.