Stikstofdrama hangt in de lucht, Brabant mag niet op slot!

© Pexels

Als economische motor van Nederland en logistiek hart van de Benelux is de bereikbaarheid van Brabant van levensbelang. Hier liggen nog volop uitdagingen. Waar het tijdens deze Corona-crisis wat rustiger is op de Brabantse wegen, is de verwachting dat Brabanders zich in de nabije toekomst weer volop kunnen ergeren aan vastgelopen wegen in onze provincie. Wat de VVD betreft is dit daarom hét moment om de knelpunten in ons wegennet blijvend aan te pakken en ervoor te zorgen dat Brabanders nu en in de toekomst snel en veilig van A naar B kunnen.

Onder het huidige Bestuursakkoord heeft GS de nodige stappen gezet en afspraken gemaakt om de knelpunten in ons wegennet aan te gaan pakken. Afgelopen week was er echter volop aandacht voor de recente tussenuitspraak van de Raad van State over de rekenmethode voor het meten van de stikstofuitstoot van infrastructurele projecten, waarmee een aantal van deze projecten mogelijk op losse schroeven komen te staan. Een nieuw stikstofdrama hangt in de lucht. De VVD maakt zich hier zorgen om en stelt daarom vragen (zie PDF).