Jelle van Nuland nieuwe aanwinst VVD Brabant fractie

Jelle van Nuland wordt op 22 januari 2021 beëdigd als Statenlid voor de VVD in de Brabantse Provinciale Staten. Hij begint als Statenlid na het vertrek van Margriet Bräuner uit de Brabantse politiek. Van Nuland neemt de portefeuille mobiliteit over.

Jelle neemt de nodige politieke en bestuurlijke ervaring mee naar het provinciehuis. Met zijn 31-jarige leeftijd, heeft hij ervaring als trainer bij de Haya van Somerenstichting en als bestuurder binnen zowel de VVD als haar jongerenafdeling. Ondertussen is hij werkzaam als bestuursadviseur Europese Zaken bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Tijdens de Provinciale Statenverkiezingen van 2019, stond Jelle op plek 14. Hij greep net naast een zetel, maar bleef actief betrokken bij de fractie. Dit maakt de overstap naar het statenlidmaatschap simpeler.

Jelle kijkt er naar uit om voor Brabant aan de slag te gaan, waar we volgens hem de unieke balans kennen tussen ‘hard werken en hard genieten’. Zijn woonplaats Oisterwijk - de ‘Parel in ’t Groen’ - is voor hem en zijn jonge gezin niet alleen een heerlijke plek om tot rust te komen, maar ook een ideale uitvalsbasis. “Op de fiets ben ik snel (en gezond) in Tilburg, daar stap ik op een snelle trein naar mijn werk in Den Haag of Brussel, met de auto ben ik zo in Amsterdam en via Eindhoven ligt heel Europa aan mijn voeten. De bereikbaarheid van onze regio, midden in de Benelux, is een groot goed. We moeten ons ervoor blijven inzetten om Brabant in beweging te houden, bijvoorbeeld door al die verschillende vormen van mobiliteit nog slimmer op elkaar te laten aansluiten.”

Wij verwelkomen Jelle van harte in onze fractie en gaan graag samen met hem aan de slag voor ons mooie Brabant! Jelle succes wensen of in contact komen voor mobiliteitszaken? Mailen kan vanaf 22 januari naar jvnuland@psbrabant.nl.