Debat Commissie Remkens Stikstofproblematiek - Spreektekst Wilma Dirken

Wilma Dirken vertolkte tijdens het debat over het adviesrapport 'Niet alles kan' over de stikstofproblematiek van Commissie Remkens haarscherp de mening van VVD Brabant.

VVD Brabant wil niet dat Brabant stopt met ontwikkelen doordat Brabantse gebieden stil komen te staan door een hogere uitstoot van stikstof dan onderling afgesproken. Deze uitstoot is afkomstig vanuit alle sectoren. Hierdoor is het net zo belangrijk dat alle sectoren hun steentje bijdragen aan een oplossingen. Een zondebok aanwijzen doen wij dan ook niet.

Oplossingen dienen persoon- en gebiedsgericht samengesteld te worden; maatwerk. Generieke maatregelen doen Brabanders te kort. VVD Brabant kiest voor de VVD Piramide: wonen, eten en werken, daarna andere zaken. Het aanmoedigen van doorontwikkeling door maatwerk maakt ons hoopvol.

Kijk het volledige betoog van Wilma hier terug. Naar aanleiding van dit betoog, schreef NieuweOogst dit nieuwsartikel.