Werkbezoek Drimmelen: meer woningbouw

Lage Zwaluwe (16 maart 2018) - VVD vindt dat er meer woningen moeten komen in de gemeente Drimmelen. De lokale fractie vraagt hiervoor aandacht tijdens het werkbezoek met de Provinciale Statenfractie. De VVD heeft samen met bewoners van Lage Zwaluwe een 'te koop bord' in de grond geslagen op het Willibrordusterrein.

Uit recent onderzoek blijkt dat er een tekort is aan woningen in Drimmelen, vooral voor starters en senioren. In dit artikel van de NOS wordt de woningbouw van gemeentes in Nederland met elkaar vergeleken. Hieruit blijkt dat in Drimmelen in vergelijking zeer weinig bouwvergunningen worden verleend, terwijl er wel relatief weinig woningen te koop staan.

Lijsttrekker Tim Simons (VVD Drimmelen) wil werk maken van het woningtekort: "Het is goed wonen bij ons in de gemeente. We hebben veel gesprekken gevoerd de afgelopen tijd. Hieruit kwam vaak naar voren dat inwoners het liefste lang in hun eigen dorp blijven wonen. Helaas is het voor starters en senioren ontzettend moeilijk een woning te vinden. Dit moet beter.

Tim Kouthoofd (VVD Brabant woordvoerder Wonen) herkent de problemen: "Wij pleiten in de provincie voor ruimte voor woningen, zeker ook in kleinere dorpen. Gemeentes moeten woningen voor alle leeftijdsgroepen kunnen bouwen, dus ook voor starters en senioren."

Tijdens het werkbezoek sloegen beide Tims met inwoners van Lage Zwaluwe een 'te koop bord' in de grond op het Willibrordusterrein. De VVD vindt dit een geschikte plek om meer woningen te bouwen. Dit moet de start worden van meer woningbouw in de gemeente.

Zie ook het nieuwsbericht van 'Kijk op Drimmelen'.