Werkbezoek Son en Breugel

Vrijdag 2 maart heeft de VVD Brabant Statenfractie een bezoek gebracht aan Son en Breugel, Ekkersrijt. In de ochtend waren we bij Omroep Brabant voor een kijkje ‘achter de schermen’. In de middag kregen we een rondleiding bij het innovatieve elektronicabedrijf Neways en gingen we in gesprek met Jan van Hapert, eigenaar van softwarebedrijf Liemar en voorzitter van de Ondernemersvereniging Ekkersrijt (OVE)

In de ochtend werden we bij Omroep Brabant ontvangen door Renzo Veenstra (hoofdredacteur), Marjo l'Homme (adjunct hoofdredacteur) en enkele leden van de regionale Mediaraad. Ook woonden we een gedeelte van het radio- en tv-programma Brabants Bont bij. Ons werkbezoek volgde een dag na het nieuws over de mislukte fusiegesprekken tussen Omroep Brabant en de Limburgse Omroep Stichting (LOS).

In de middag bezochten we twee bedrijven op bedrijventerrein Ekkersrijt, samen met de VVD Son en Breugel. Bij Neways, een innovatief bedrijf in o.a. printplaten, kregen we een rondleiding op de werkvloer. We sloten het werkbezoek af met een bezoek aan Jan van Hapert, voorzitter van OVE. We spraken onder andere over de groei van de bedrijvigheid op Ekkersrijt en de verbeterpunten in de (digitale en fysieke) infrastructuur op het terrein.