VVD-Brabant vraagt landelijk aandacht voor overlast vrachtwagens in grensstreek

De afgelopen periode kreeg de VVD-Brabant meerdere verontrustende signalen van bezorgde inwoners van dorpen in de grensstreek. Zij geven aan dat ze steeds meer last hebben van vrachtwagens, die de Belgische tol zouden ontwijken en zo voor meer drukte zorgen in de grensdorpen en op de Brabantse snelwegen. Alhoewel de aanpak van de problematiek en het zoeken naar concrete oplossingen een lokale en landelijke taak is, vindt VVD-Brabant het belangrijk om hier ook vanuit de Provinciale Staten aandacht voor te vragen.

Vooral omdat de verkeersveiligheid in de Brabantse dorpen aan de Belgische grens in gevaar komt.
Fractielid Suzanne Otters-Bruijnen: "Ik heb daarom vorige week contact opgenomen met Tweede Kamer lid Barbara Visser. Ook zij erkent dat de situatie nijpend is en heeft vragen gesteld aan de Minister van I&M. Visser gaf aan dat het goed zou zijn om op korte termijn maatregelen te treffen, in overleg met de provincie en de gemeenten. Dat zou het gebruik van sluiproutes moeten voorkomen en de verkeersveiligheid vergroten.
Daarnaast is een gedegen onderzoek naar zowel de feitelijke cijfers als de ervaringen die onze Brabantse inwoners hier duidelijk hebben meer dan gewenst", stelt Suzanne Otters-Bruijnen.