's-Hertogenbosch laat enkele voorbeelden zien van kansrijk ondernemersschap

De VVD Statenfractie gaat waar mogelijk de provincie in om bedrijven of organisaties te ontmoeten en te horen en zien wat er speelt en leeft. 30 september waren we te gast in 's-Hertogenbosch en ook dit werkbezoek bracht interessante informatie en inzichten. We waren te gast bij de jamfabriek en in de popup store in hartje centrum.

In de Jamfabriek liet men zien hoe ze daar investeren in kansrijk ondernemerstalent. Daarbij zetten ze in op het bundelen van kracht, kennis en kunde. Door ondernemers te ondersteunen op gebied van huisvesting, coaching en verbinding, ontstaat er ruimte voor die bedrijven om te groeien en succesvol te zijn. Mooi om te zien hoe goed dat uitpakt!

Vervolgens mochten we in de popup store in hartje Den Bosch zelf ervaren hoe goed deze formule kan uitpakken. Hier is op creatieve wijze invulling gegeven aan een pand dat anders leeg zou staan. Het resultaat? Een variatie aan producten, verdeeld over de verschillende verdiepingen en een enorme bedrijvigheid. De consumenten weten hier duidelijk de weg te vinden en de eerste resultaten zijn veelbelovend.