Miljoenennota goed nieuws voor Brabant

De miljoenennota bracht dinsdag goed nieuws voor Brabant. De komende periode komt er extra geld naar onze provincie om zaken zoals veiligheid, cultuur en economie nog beter op de kaart te zetten.

De VVD Brabant heeft veel tijd geïnvesteerd om bij het Rijk zichtbaar te maken wat er belangrijk en nodig is in Brabant. Tijdens de presentatie van de miljoenennota werd duidelijk dat het harde werken achter de schermen het gewenste resultaat heeft opgeleverd! Brabant krijgt dankzij deze inspanningen extra geld. Fractievoorzitter Martijn van Gruijthuijsen is er blij mee. “Samen met onze Brabantse Kamerleden hebben we gezocht naar mogelijkheden om komend jaar extra te investeren in belangrijke onderwerpen voor Brabant. Ik ben tevreden met wat we voor nu hebben bereikt.”

Veiligheid voorop
Om drugs en bendes nog effectiever te kunnen bestrijden is voor de Taskforce Brabant Zeeland extra geld vrijgemaakt. Hierdoor kan Brabant drugscriminelen en motorbendes de komende jaren nog nadrukkelijker aanpakken.

Bevestiging van rol Brabantse economie

Ook de Brabantse economie krijgt een extra impuls. Bedrijven zoals ASML, VDL en Philips hebben samen met de gemeente en provincie gelobbyd voor extra geld vanuit het Rijk en dat is gelukt. Het doel is om Brainport internationaal bekender te maken, door bijvoorbeeld congressen, slimme buitenlandse werknemers en cultuur naar Eindhoven te halen. Een mooie bevestiging van de rol die de Brabantse economie in ons land heeft.

Cultuur draagt bij aan vestigingsklimaat van Brabant
Door de extra investering in cultuur is er gehoor gegeven aan de wens van de VVD om een goed vestigingsklimaat te realiseren. Zo krijgen onder andere Dutch Design Week, Festival Circolo, Festival CEMENT, Cross Linx festival en het Internationale Vocalistenconcours geld uit de subsidiepot.

Blijven werken aan de toekomst van Brabant

Dit positieve nieuws bevestigt de positie van Brabant als de regio waar de economische vernieuwing plaatsvindt. Martijn van Gruijthuijsen benadrukt hoe belangrijk het is om nu door te pakken. “We gaan niet achterover leunen, maar blijven op alle vlakken investeren in kennis en innovatie, om zo optimaal in te kunnen spelen op de kansen die er liggen. Zo bouwen we samen met alle stakeholders aan een mooie toekomst voor Brabant”.