VVD Statenfractie wil snel vestigingsruimte voor bedrijven

De fractie van de VVD in Provinciale Staten van Noord-Brabant heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten naar aanleiding van de brief van het Tilburgse college op vragen vanuit de gemeenteraad over de beschikbaarheid van voldoende vestigingsruimte voor bedrijven in Tilburg. Hierover berichtte het Brabants Dagblad dinsdag.

Woordvoerder Wilma Dirken: “De VVD-fractie wil van gedeputeerde Van Merrienboer weten wat de gevolgen zijn voor Tilburg en andere plaatsen in Brabant. Daarom willen we weten wat de stand van zaken is in andere Regionaal Ruimtelijke Overleggen (RRO’s). Zijn de gemeenten daar te traag in hun besluitvorming, of laten we als provincie iets liggen? We zijn bang dat Brabant ‘nee’ moet verkopen aan bedrijven die zich hier willen vestigen. Op die manier lopen we banen mis.’

Brexit-motie

Afgelopen vrijdag dienden de fracties van VVD en CDA in Provinciale Staten juist een motie in die de provincie stimuleert om bedrijven die na het Brexit-referendum willen vertrekken uit het Verenigd Koninkrijk actief naar Brabant te halen. Dirken: “Deze berichtgeving staat daar haaks op en is geen goed signaal.”