Werkbezoek 8-12-17

Op vrijdag 8 december heeft de Statenfractie van de Brabantse VVD een bezoek gebracht aan Oosterhout.

Bij De Gecroonde Bel spraken we ’s ochtends met de VVD Oosterhout over de plannen voor de nieuwe N629. De nieuwe N629 moet gaan zorgen voor een betere bereikbaarheid en verkeersdoorstroming tussen Oosterhout, Dongen en Tilburg. De gemeenteraden van Oosterhout en Dongen hebben zich inmiddels positief uitgesproken over de plannen, net als de beide VVD-fracties. Tijdens het bezoek hebben we het gebied bezocht en zijn de aandachtspunten van de VVD Oosterhout besproken. Zie ook het gezamenlijke nieuwsbericht van de VVD Oosterhout en de VVD Brabant.

In de middag hebben we Norbertinessenpriorij Sint-Catharinadal in Oosterhout bezocht. Onder leiding van zuster Maria Magdalena (priorin van het klooster) en Richard Oomes (adviseur van de zusters) hebben we het nieuwe wijndomein bezocht. Het complex bevat – naast 7,5 hectare en ruim 35000 wijnstokken – een kloosterwinkel, een leer- en inspiratiehuis en een gastenhuis. In 2015 besloot de Provincie Brabant om een lening van €2,7 miljoen aan de zusters te verstrekken voor de herontwikkeling van het klooster.