Robert Janssen

Leeftijd: 40 jaar
Woonplaats: ‘s-Hertogenbosch
Werk: ZZP’er

De Brabantse economie staat er goed voor. Het is zaak om dit vast te houden en om goed door te pakken. Doorpakken kunnen we met name op de arbeidsmarkt: hoe zorgen we ervoor dat onze vacatures opgevuld worden en dat ons onderwijs aansluit bij de vraag van de arbeidsmarkt? Blijvende innovatie en investeringen zijn hierbij de sleutelwoorden. De driehoek bedrijfsleven, onderwijsinstellingen en overheid speelt hierin een belangrijke rol.

Tegelijkertijd zal er in Brabant meer ingezet worden op de data-economie. Door inzet van het JADS (Jheronimus Academy of Data Science) en Brabantse onderwijsinstellingen, kan Brabant dé data-provincie van Nederland worden! Dit raakt meteen het volgende belangrijke punt: vestigingsklimaat. Brabant moet aantrekkelijk blijven om je (bedrijf) te vestigen. Dit vraagt om goede huisvesting, ontwikkelmogelijkheden en behoud van het Brabants leefklimaat.

Ik werk hard om de Brabantse economie ook in de toekomst te laten floreren. Zo blijft Brabant de fantastische provincie die we allemaal kennen. Het is hier goed vertoeven, mensen wonen, werken en recreëren hier graag. Daar moeten we ons voor blijven inzetten!