Martijn van Gruijthuijsen

Woonplaats: Tilburg
Werk: Programma manager Tilburg University & Fractievoorzitter VVD Brabant

Talent in Brabant
Er is 1 punt dat belangrijk is en belangrijk blijft om Brabant in de toekomst een top regio te laten zijn. En dat is talent. Van VMBO tot universiteit, het moet prioriteit nummer 1 zijn om genoeg talent voor de Brabantse bedrijven en de samenleving in te kunnen zetten.

Betere aansluiting tussen je opleiding en je eerste baan, het in Brabant houden van afgestudeerden, werven van expats en het leven lang leren tijdens je werk is nodig om ook in de toekomst Brabant te laten bruisen! En dat gaat niet vanzelf. Ik wil dat de provincie er voor zorgt dat er op elk niveau met innovatieve instrumenten de verbinder is tussen talent en werkgever en dat de onderwijsinstellingen die opleidingen bieden waar de samenleving nu en in de toekomst om vraagt.

Criminaliteit
Veiligheid is de basis in onze samenleving. Als we er niet voor zorgen dat de ‘zielige’ criminelen gestopt worden en hun vermogen wordt afgepakt komt onze vrijheid om goed te wonen, werken en te leven in Brabant voor ons allemaal in gevaar. Daarom wil ik doorgaan met het bestrijden van de drugscriminaliteit in onze provincie.