Walter Manders geïnstalleerd als Statenlid

Aan het begin van de Statenvergadering op 15 juni is Walter Manders geïnstalleerd als Statenlid voor de VVD Brabant. Hij vervangt Wouter Bollen, die wethouder is geworden in Sint Anthonis. Manders neemt de portefueille van Bollen over en gaat zich dus bezighouden met het veehouderijdossier, de economie, en onderwijs & arbeidsmarkt.

Walter Manders was jarenlang voorzitter van de VVD-fractie in de gemeenteraad van Boekel. Sinds maart was hij raadslid in Gemert-Bakel. Nu hij statenlid wordt, stopt hij per direct als raadslid in Gemert-Bakel.

Wouter Bollen werd op 24 mei benoemd tot wethouder in de gemeente Sint Anthonis. Hij heeft de onderwerpen 'Wonen', 'Buitengebied' en 'Dienstverlening' in zijn portefeuille. Eerder was Bollen ook al wethouder in Sint Anthonis.

Bij de VVD is het niet toegestaan om een zogenaamd 'dubbelmandaat' te hebben. Bollen neemt daarom afscheid van Provinciale Staten, Manders van de gemeenteraad in Gemert-Bakel.