Werkbezoek Boxtel

Bij Unilux hebben we met SPIN-voorzitter Patrick van Loosbroek gesproken over de mogelijkheden voor bedrijvigheid op de uitbreidingslocaties Vorst B en Vorst C. De VVD is bereid om bij het provinciebestuur af te tasten of er mogelijkheden zijn voor het ontwikkelen van Vorst C als extra bedrijventerrein in Boxtel.

Bij het Oertijdmuseum spraken we met directeur René Fraaije over het museumbeleid van de overheden. Het wetenschappelijk onderzoek in het Oertijdmuseum krijgt, zo vindt de VVD, nog niet de aandacht en dus de steun die het verdient.

In de middag bezochten we twee innovatieve bedrijven: Ecotap – een bedrijf dat elektrische oplaadpunten ontwikkelt die passen in het straatbeeld – en Dimaen – een bedrijf dat, onder andere, industriële plastic-scheidingsmachines ontwikkelt.

De Statenfractie van de VVD Brabant bezoekt iedere twee weken plekken in de provincie die opvallend, karakteriserend of actueel zijn. Zo bezocht de fractie eerder Poppodium 013 (Tilburg), Norbertinessenpriorij Sint-Catharinadal en Eindhoven Airport.

Zie ook de vooraankondiging in het Brabants Dagblad: klik hier