Twee minuten reistijdwinst op N279 onvoldoende

Maximumsnelheid op weg Den Bosch-Veghel blijft 80 kilometer per uur. In mei pleitte VVD Brabant voor een onderzoek naar een mogelijke snelheidsverhoging op de N279 naar 100 kilometer per uur.

Na onderzoek blijkt het verhogen van de snelheid op deze weg meer dan 3 miljoen euro te kosten door o.a. het aanpassen van de verkeersboden, de wegmarkering en het verbreden van de rijstroken. Extra kosten voor het voorkomen van geluidsoverlast en het terugdringen van stikstofuitstoot zitten hier nog niet bij. Ook blijkt volgens het onderzoek bij omliggende gemeenten en Platform Ondernemend Meierijstad (POM) geen draagvlak te zijn voor een snelheidsverhoging. Eerder spraken bewonersgroepen zich al uit tegen tegen 100 kilometer per uur.

Voor VVD Brabant is een snelheidsverhoging daarom van de baan. Fractievoorzitter Suzanne Otters-Bruijnen zegt er het volgende over in het Brabants Dagblad "En dat allemaal voor twee minuten minder reistijd. Dat zal de wenkbrauwen wel doen fronsen"

VVD Brabant vindt het goed dat het onderzoek is gedaan en kan zich helemaal vinden in de conclusies van VVD-gedeputeerde Van der Maat om de snelheid niet te verhogen.

Lees het volledige Brabants Dagblad artikel hier.