Afvaldumping: een dumper is een stumper

Een dumper is een stumper. Dat is de boodschap van de VVD na een werkbezoek aan het Brabants Landschap. Boswachter Erik de Jonge vertelde ons over het natuurschoon van Brabant, maar ook over de problemen zoals de dumpingen van (drugs)afval.

Vrijdag 9 februari heeft de VVD Brabant Statenfractie een bezoek gebracht aan het Markiezaat, onderdeel van het Brabants Landschap  in West-Brabant. Op uitnodiging van de VVD Woensdrecht en de VVD Bergen op Zoom bezocht de fractie het Brabants Landschap en besprak ze de uitdagingen die het grote natuurgebied met zich meebrengt.

Grote terreineigenaren, zoals Brabants Landschap, lopen aan tegen problemen als vernieling en drugs- en afvaldumping. Boswachter en natuurfotograaf Erik de Jonge is de afgelopen jaren meermaals in het nieuws gekomen, onder andere toen hij vuilniszakken en drugsafval vond in het Landschap.

Suzanne Otters, Statenlid van de VVD Brabant, heeft in november 2017 aandacht gevraagd voor deze dumpingen. Samen met D66 heeft ze een motie ingediend om de campagne 'Een dumper is een stumper' te starten. Otters: ''wij willen dat de Provincie in 2018 nog start met deze campagne. Het is toch ongelooflijk dat mensen op deze manier onze mooie natuur vervuilen.''

Manus Bolders, fractievoorzitter en lijsttrekker van de VVD Woensdrecht, blikt tevreden terug op het werkbezoek. ''Wij zijn hartstikke lokaal natuurlijk, maar hebben ook een landelijk netwerk. Vandaag hebben we Woensdrecht onder de aandacht kunnen brengen van de VVD Statenleden. Niet alleen de vliegbasis, maar ook onze mooie natuur.''

Zie ook het videoverslag van het werkbezoek op onze Facebookpagina