Ademruimte voor Brabantse innovatie

Vrijdag 11 oktober sprak Statenlid Wilma Dirken tijdens de Provinciale Statenvergadering al over de VVD Brabant-piramide. Gebaseerd op de behoeftepiramide van Maslow, vindt VVD Brabant eten, wonen en werken in een veilig Brabant het belangrijkste. Daarna komt de rest. De uitspraak van de Raad van State over stikstofuitstoot mengt zich in al deze elementen. We hebben een ontwikkelprobleem. Het is daarom van belang om breder te kijken dan alleen onze Brabantse boeren.

Brabant is belangrijk voor de Nederlandse economie. We mogen onszelf met trots de thuishaven van veel hardwerkende ondernemers noemen. Bijvoorbeeld in de sectoren landbouw, industrie en logistiek. Al deze ondernemers zijn gebaat bij doorontwikkeling en groeimogelijkheden. Hetgeen waar Brabant om bekend staat: innovatie. Voor deze innovatie is ontwikkelruimte en ontwikkeltijd nodig: ademruimte voor vooruitgang.

Brabant ontwikkelen we samen. Overhaaste beslissingen nemen helpt niet. VVD Brabant staat voor vergunningverlening op basis van vertrouwen. Geen onnodige discussie over een aanvraagdatum, maar innovatieve ondernemers randvoorwaarden meegeven waarbinnen ze kunnen kiezen hoe zij bijdragen aan de oplossing. Zo weten Brabanders waar ze aan toe zijn zonder onnodige regelgeving.

Het eet-, woon- en werkplezier van Brabanders groeit door ontwikkelmogelijkheden.  Hiervoor is samenwerking tussen alle Brabantse sectoren, de provincie en het Rijk nodig. Samen bieden we innovatie en ontwikkeling de nodige ruimte.